۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲

چند خبر از جشنواره تجسمی جوانان

پیام معاون هنری ارشاد برای هنرمندان/ برگزیدگان فردا معرفی می‌شوند

پیام معاون هنری ارشاد برای هنرمندان/ برگزیدگان فردا معرفی می‌شوند

پیام معاون هنری وزارت ارشاد به جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، برگزاری نشست «هنر جوان و موانع پیش رو در هنر امروز ایران» در روز 19 شهریور و اختتامیه جشنواره تجسمی در 20 شهریور از جمله اخبار امروز حوزه تجسمی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان پیام داد.

در متن این پیام آمده است: جریان های پویا و خلاق، هنر را توسعه می دهد و محور این جریان ها و تحولات نسل جوان جست و جوگر است که می خواهد طرحی نو دراندازد، آینده هنر را نقش بزند و ترسیم کند و امروز که هنرهای تجسمی در مسیر پیشرفت است  نسل جوان نیز استعداد و توانمندی آن را دارد که در هنر ایرانی اسلامی تحولی رقم بزند. دلیل این توانمندی بر دیوارهای نگارخانه های شهرمان هویداست و آثار هنری جوانان از آن حکایت می کند. اما بستر و فضای مناسب نیز شرط ضروری است تا استعدادها به تمام و کمال شناخته شوند و رشد کنند و روزهای درخشانی را برای هنرهای تجسمی نوید دهند.

در ادامه پیام مرادخانی آمده است: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا با مشارکت و تعامل بخش خصوصی، هنرمندان و انجمن های هنری زمینه های توسعه هنرهای تجسمی و پیشرفت هنرمندان جوان بیش از گذشته فراهم شود و خوشبختانه در این سال ها بخش خصوصی نقش موثری در هنرهای تجسمی دارد که شایسته تحسین است. ظرفیت و توانمندی نسل جوان هنرهای تجسمی امروز با حمایت بخش دولتی و حرکت فعال بخش خصوصی و هنرمندان جریان های خلاق و پویایی را پدید می آمورد که نتیجه آن توسعه هنر است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام نوشته است: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با حضور جوانان استان های کشور در بیست دوره گذشته فرصتی برای رقابت و شناسایی استعدادهای جوان بوده و امروز این جشنواره در کنار رویدادها و حرکت های دیگر به دور از موازی کاری می توانند پیشرفت نسل جوان هنرهای تجسمی را تحقق بخشند. اما مهمتر از این رویدادها و حرکت ها، حمایت های مستمر و برنامه ریزی شده از استعدادهای جوان است که در امتداد آنها نتیجه و دستاوردی برای هنر خواهد داشت و جوانان  جایگاه هنر ایران اسلامی را در عرصه بین المللی ارتقا خواهند داد.

همراهی هنرمندان را در بیست و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان پاس می دارم و از همکاران دفتر هنرهای تجسمی و اداه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در برگزاری این جشنواره قدردانی می کنم.

قوم شناسی، طبیعت و معماری اردبیل از نگاه دوربین

هنرمندان عکاس در بیست و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در حوزه های قوم شناسی و مردم شناسی، طبیعت و معماری عکاسی می کنند.

مسعود زنده روح کرمانی داور رشته عکاسی بیست و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان گفت: هنرمندان عکاس در این جشنواره در سه بخش قوم شناسی، معماری و طبیعت شهر اردبیل عکاسی می کنند و مجموعه عکس های آنها در این سه بخش داوری می شود.

زنده روح کرمانی گفت: عکاسی از بازار و شهر با نگاه مردم شناسی و قوم شناسی، عکاسی از دریاچه شورابیل با نگاه طبیعت اردبیل و عکاسی از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی با نگاه به معماری در این جشنواره انجام می شود.

مدیر عامل انجمن عکاسان ایران در پایان بیان کرد: هنرمندان شرکت کننده در رشته عکاسی این دوره جشنواره استعداد و توانایی قابل توجهی دارند که این بیانگر علاقه و توانایی در جوانان در رشته عکاسی است.

برگزیدگان جشنواره تجسمی جوانان معرفی می شوند

اختتامیه بیست و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با معرفی برگزیدگان و با حضور مدیر کل هنرهای تجسمی پنجشنبه 20 شهریورماه در اردبیل برگزار می شود.

این جشنواره با حضور مجید ملانوروزی مدیر کل هنرهای تجسمی و با معرفی برگزیدگان در رشته های طراحی، نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، حجم، عکاسی، پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور در مراسم اختتامیه ساعت 17 روز پنجشنبه 20 شهریورماه در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل به کار خود پایان می دهد.

داوری نهایی جشنواره  پس از پایان کارگاه ها در چهارشنبه شب با حضور 27 داور جشنواره انجام می شود و برگزیدگان معرفی می شوند.

نشست «هنر جوان و موانع پیش رو در هنر امروز ایران» برگزار می‌شود

نشست «هنر جوان و موانع پیش رو در هنر امروز ایران» با سخنرانی امیر سقراطی از برنامه های بیست و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان است که ساعت 14:30 امروز (چهارشنبه 19 شهریورماه) برگزار می شود.

فرشید شفیعی، اکبر نیکان پور، محمد علی بنی اسدی در رشته تصویرسازی، کوروش قاضی مرادی، مهران زمانی و حسین نوروزی در رشته پوستر، کوروش گلناری، جعفر نجیبی و طاهر شیخ الحکمایی در رشته حجم، رضا افسری، مهرداد خطایی و احمد مرشدلو در رشته طراحی، احمد محمدپور، صفر گالشی و محمد حسین عطارچیان در رشته خوشنویسی داوری جشنواره را بر عهده دارند.

همچنین جواد نوبهار، معصومه مظفری و جمشید حقیقت شناس در رشته نقاشی، بهمن عبدی، بهرام عظیمی و جمال رحمتی در رشته کاریکاتور، مسعود زنده روح کرمانی، فرهاد سلیمانی و اسماعیل عباسی در رشته عکاسی و عبدالله محرمی، مهرالزمان فخار منفرد و جلیل جوکار داوری جشنواره را انجام می دهند.

بیست و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان از سوی دفتر هنرهای تجسمی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار شده است.


 

کد خبر 2367755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha